Tacksägelse

Idag är det thanksgiving i USA, därför tänkte jag passa på att skriva ner saker jag är tacksam över, för det finns så otroligt mycket.
 
Till att börja med pratade jag och Linnea om hur lyckligt lottade vi är som är födda i Sverige. Att bo i ett annat land och umgås med människor från diverse länder runt om i världen har bara styrkt detta. Sverige är ett av dom mest jämställda, rättvisaste, öppna länderna i världen, och där fick jag nöjet att födas.
En andra sak jag är tacksam över är min familj. Inte bara har jag värdens absolut bästa mamma, pappa och bröder. Jag har dessutom lyckats få jackpot med mormor, morfar, farmor, farfar, kusiner, moster, morbror och farbror. Vem har ens sån tur? Och när vi ändå är inne på familj, att man fick en tvillingbror som alltid fanns till hands att hänga med (och bråka med) och världens bästa lillebror på det, tur! 
Jag har även fått växa upp på det absolut bästa sättet med djur och en hel skog till mitt förfogande. Sakerna jag har att vara tacksam över tar aldrig slut.
För att återkoppla till början så innebär även uppväxten i Sverige gratis skolgång som är tillgänglig för alla och som nu gett mig chansen att bo i Paris i ett halvår. Som om inte allt detta vore nog så har jag dessutom lyckats hitta helt fantastiska vänner som känns mer som familj än som kompisar (vilket visserligen vissa av dom är..) och som får mig att känna mig bäst i världen.
 
Jag har en hel del mer att vara tacksam för men det skulle förvandlas till en rant. Nu vet jag att det förmodligen bara är dom jag nämnt som läser det här inlägget, så när ni läser det, tack för att jag får ha just er i mitt liv, ni är bäst.
 
Omotiverad bild eftersom Filli my cousin tycker det är tråkigt med blogginlägg som inte har några bilder!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0